Blackdog

Je viens de tomber sur cette chose :
http://www.projectblackdog.com/site/index.html

Qui est en fait un mini serveur linux, alimenté 100% par USB, qui embarque 256-512 Mo de flash et fait tourner X.

[code]HARDWARE
   * Dimensions: H: .50” W: 1.75” L: 3.5”
   * Weight: 1.6 ounces
   * 400Mhz PowerPC Processor
   * 64MB RAM
   * 256MB or 512MB Flash Memory
   * USB 2.0
   * Serial Peripheral Interface (SPI)
   * Biometric Scanner
   * MMC Expansion Slot

SOFTWARE
   * Debian-based Linux with 2.6.10 Kernel
   * Software Development Kit
   * Sample Applications

REQUIREMENTS
   * USB 1.1 and 2.0 Compatible
   * Linux or Windows 2000/XP Operating System

ROBUST FEATURES
   * Plug and Play Power. BlackDog is completely powered by the USB port while connected and requires no external power adapter.
   * Network Access. BlackDog can access any network available to the host computer that it is plugged into.
   * Universal PC Access. With BlackDog, developers can access all applications and data on the device from any PC.
   * Designed for Mobility. The design of BlackDog makes the device durable and easy to carry.
   * Robust Linux OS. BlackDog runs a Debian-based Linux operating system and comes with a variety of useful applications and utilities.
   * Complete SDK. Includes sources and a device emulation environment that runs on both Linux and Microsoft Windows systems.
   * Multi-Factor Authentication. BlackDog uses two strong authentication factors – “what you have” - the BlackDog device, and “who you are” - your biometric signature.
   * Platform Independent Graphical Applications. X11 applications running on BlackDog will look the same on Windows and Linux hosts.
   * Automatic Application Deployment. BlackDog can be configured to launch applications on the host PC when it is plugged in.

PACKED WITH BENEFITS
   * Broad Application Support. A wide assortment of applications can be ported to run native on BlackDog.
   * Leaves No Trace. BlackDog leaves no trace of your application or data on the host computer.
   * Fast Boot Time. Boots fast at under 2 seconds, complete with high bandwidth file system.
   * You Can Take It with You. With BlackDog, you can port and access your applications and data from any Linux or Windows PC.
   * Lock Down Your Applications and Data. With BlackDog’s built-in biometric scanner, you can secure your stuff from prying eyes.[/code]

Ce serait pour de grosse lan, ou tu peus réellement l’utiliser comme serveur internet?

C’est original, mais je ne vois pas trop l’interet. Il est possible depuis un moment de faire tourner Linux depuis une clé USB. C’est déjà très pratique et pas cher du tout.

Donc quel interet d’acheter une BlackDog qui aux vues de ses specs est en fait un mini PowerPC qui a besoin d’un PC normal pour fonctionner? :stuck_out_tongue:
Plus de rapidité et de performance? Oui, mais a quel prix?

Que quelqu’un m’explique…

C’est cool mais ça sert à quoi, en vrai ? :stuck_out_tongue:

Je suppose que ça permet à tout linuxien d’embarquer ses documents et les programmes nécessaires, pour pouvoir les consulter dans son environnement de bureau à lui, sur n’importe quel PC. Mais ce que je raconte, ça existe déjà, non ?

Remarque, si ça permet d’avoir un Linux-poche qui tourne mieux qu’une simple distrib sur clef USB (dont je ne sais déjà pas ce que ça vaut, soit dit en passant), pourquoi pas ? Pour bosseur nomade qui ne veut pas s’encombrer d’un laptop et se permet de squatter le PC des clients…

D’un côté tu as l’aspect sécurité :

• tant qu’il est dans ta poche, il n’est pas ailleurs
  • lecteur d’empreintes digitales

L’avantage, selon moi, c’est que tu balade tout ton environnement de dev avec toi. Soit on installe linux sur une clé USB, mais l’ordinateur sur lequel tu le branche peut etre différent à chaque fois, et ça peut créer de petits pbms.

En plus les deux ordinateurs tournent en même temps, le blackdog et la machine sur laquelle il est branché. Tu ne parasite pas trop ton hôte, et si le BD héberge un serveur web, il peut tourner en tache de fond