Janes + sonanalist

il vont nous sortir un nouveau jeu.

je vous met une copie du mail que j’ai recu

Sonalysts’ Computer Games Newsletter - Vol. 1, No. 3

December 22, 2003

Items in this issue:

====================

  1. Subsim.com - Exclusive S.C.S. - “Dangerous Waters” Interview!

  2. Sonalysts Combat Simulations - “Dangerous Waters” - Web Site goes LIVE!

  3. Website Newsletter Archive

  4. Downloading FAQ

  5. E-Mail List Server


Subsim.com - Exclusive S.C.S. - “Dangerous Waters” Interview!


To coincide with the recent release of the new S.C.S. - “Dangerous Waters”

web site, we were pleased to offer an exclusive interview to Neal Stevens

and Subsim.com regarding the latest news and features of Sonalysts Combat

Simulations - “Dangerous Waters”.

Subsim.com:  S.C.S - "Dangerous Waters" Interview

[url="http://www.subsim.com/ssr/dangerous_waters/preview_dangerous_waters1.htm"]http://www.subsim.com/ssr/dangerous_waters...ous_waters1.htm[/url]

Sonalysts Combat Simulations - “Dangerous Waters” - Web Site goes LIVE!


An official press release was submitted to gaming news wires and print media

announcing the official web site for the latest game.

We encourage you all to visit the S.C.S. - “Dangerous Waters” web site and

forum for further information about the game. The press release is listed

below:

Sonalysts' Combat Simulations - "Dangerous Waters": Web Site Revealed.



WATERFORD, CT - December 22nd, 2003 - Sonalysts Inc., an established 

developer of modern naval simulation games, disclosed today the initial

details of the inaugural title to their Sonalysts' Combat Simulations 

brand, dubbed "Dangerous Waters" (S.C.S - "Dangerous Waters"). 

S.C.S. - "Dangerous Waters" will be the first title of its kind, allowing

the player total control over multiple air, surface and subsurface platforms

in a modern-day naval environment. S.C.S. - "Dangerous Waters" allows the 

player control over 7 of the world's most potent naval platforms: 



    • Oliver Hazard Perry   [Guided Missile Frigate] 

    • MH-60R Seahawk        [Multi-Mission Helicopter] 

    • P-3C Orion            [Maritime Patrol Aircraft] 

    • Kilo class 636/877    [Diesel attack submarines]



    • Seawolf class SSN     [Nuclear attack submarine] 

    • Akula I/II class SSN  [Nuclear attack submarine] 

    • 688(I) class SSN      [Nuclear attack submarine]



Above, below, and on the ocean's surface, S.C.S. - "Dangerous Waters" will

thrust the player into battle and finally allow them to experience all 

facets of naval combat in one immersive gaming experience. 



    For more information on S.C.S. - "Dangerous Waters": 

    [url="http://www.scs-dangerouswaters.com"]http://www.scs-dangerouswaters.com[/url]



    For more information on all Sonalysts Combat Simulations: 

http://www.sonalystscombatsims.com

Sonalysts Combat Simulations - "Dangerous Waters" is due to ship in Q2 2004. 

Website Newsletter Archive


Newsletters and important information will be available on

Sonalysts’ Computer Games website.

Visit:

http://www.sonalysts.com/downloads/download_news.html


Downloading FAQ


In order to assist users downloading from our website, we have

a new FAQ to help alleviate many problems you may encounter.

The FAQ is available from our download page at:

http://www.sonalysts.com/downloads/download_games.html


E-Mail List Server


The Sonalysts’ Computer Games website allows you to subscribe to

our E-Mail list server. By subscribing, you’ll receive the latest

information about Sonalysts’ Computer Games. Subscription is free,

and you can cancel at any time.

Visit:

http://www.sonalysts.com/downloads/download_news.html

un mélange de Sub Command et Fleet Command, voilà qui s’annonce excellent. Ils semblent rester fidèles à leur choix esthétique : simple mais efficace, j’aime. avec un petit brin de folie que sont les pixel shaders.

et j’ai cru voir un screenshot de vue intérieure ? (a priori depuis un hélico), tss tss voilà qu’ils vont presque en faire un jeu . Cela dit j’espère qu’ils ne vont pas tomber dans la simplification grand public comme tesseract… pff qu’est ce que je raconte là, Sonalyst faire du grand public ?

j’avais déjà vu l’annonce depuis quelques temps, mais j’avais un peu perdu de vue la news… merci pour l’url.

voilà qui devrait compenser la perte d’Harpoon 4, allez hop je relance Sub Command pour ne pas perdre la main.

NOTE:par contre Jane’s n’a rien à voir là dedans, la collaboration EA/Jane’s/Sonalyst a cessé avec Fleet Command. c’est d’ailleurs bien dommage, la série des simu Jane’s était le digne sucesseur de l’age d’or Microprose.
Ce message a été édité par billoute le 23/12/2003

J’ai un excellent souvenir de Fleet Command, ma TNT2 de l’époque un peu moins par contre. Programmé avec les pieds en D3D sans doute.

[quote]J’ai un excellent souvenir de Fleet Command, ma TNT2 de l’époque un peu moins par contre. Programmé avec les pieds en D3D sans doute.[/quote]je jouais à fleet command avec une tnt2 et aucun soucis,
le seul truc c’est que les scripts des missions étaient programmés avec les pieds et j’ai jamais réussi à passer une deuxième fois la toute premiere mission car malgré la réussite des objectifs , elle ne se finissait jamais