Diablo IV

Bon, voilà, c’est annoncé officiellement avec deux superbes vidéos. Diablo IV est bel et bien une réalité et je suis hypé :heart_eyes: L’ambiance est un retour aux sources et j’adore !

Y a plus qu’à attendre patiemment (pas de date annoncé pour l’instant).

Et le site officiel : Diablo® II: Resurrected

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La trailer claque mais pas de demon hunter???

Ça ressemble quand même furieusement à un Diablo 3 avec un coup de peinture pour le faire ressembler au 1, des zones pvp et le druide que les fans du 2 pleurent depuis des années.
Après, je suis client a priori, mais ça sent la prise de risque minimale.

Honnêtement, ce serait une version moderne du 2, je signe quand même :smiley: Je veux mon amazone, mes runes, etc.

Oh putain les runes, j’avais oublié. J’adorais le système.

Mouif…

J’ai été trop refroidi par Blizzard ces dernières années.

J’attendrais le jeu pour juger, pas de hype particulière pour moment. Trop de possibilité de faire foirer le concept en le castrant avec n’importe quel feature à la mode de nos jours (contenu payant etc…)

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J’avais pas fait gaffe, mais les runes sont réellement de retour ! (cf description dans la section Jeu du site)

On trouve d’ailleurs pas mal de petites infos en parcourant le reste du site (sur les régions par exemples).

Et en regardant à nouveau la vidéo de gameplay, il y a un monstre qui ressemble étrangement à Duriel (vers 2:07) :slight_smile:

Fun fact : Lilith, la fille de Méphisto, est un personnage que l’on croise dans Diablo II : Lilith | Diablo Wiki | Fandom

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Je me demande si les événements pourraient être antérieurs à Diablo 2.

Des streameurs jouent à une première version du jeu : Twitch

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Exactement pareil, y aurait pas eu l’épisode désastreux (pour plusieurs raisons) du 3 et les dernières frasques de Blizzard, j’aurais signé direct.
Mais là ça sent beaucoup le « on va faire tout ce que les fans des 2 premiers attendent » comme si rien ne c’était passé.

La version française est disponible :

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A priori ce serait plusieurs années après Reapers of Souls.
Super trailer en tout cas. Ils savent toujours les faire.

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https://m.imgur.com/a/YFiX8Cc

Je suis super hypé évidement, mais j’ai aussi très peur. On annonce 5 classes à la sortie et on connait déjà les 3 premières, et parmi ces 3 là aucune ne fait réellement envie. Barbare et soso on les a déjà joués cent mille fois et rien qui a été montré peut nous faire croire à du changement de ce côté, les skills sont 90% identiques… Le druide, de ce qu’on voit, ne se démarque pas assez et semble être un mix entre le cac barb et la magie soso. Bref, pas de personnalité et c’est bien dommage. Il nous reste donc deux classes, et l’amazone/demon hunter pour son côté range est quasiment un lock imho. La 5ème et dernière classe j’ai pas trop d’idée, mais si j’en crois la volonté des devs de revenir à un classicisme un peu ennuyeux je mettrai bien une pièce sur le nécromancien. Ce sont mes théories à trois francs et il est bien trop tôt pour les juger sur ça. Mais je tiens tout de même a dire que: les classes de D3 > les classes de D2. Fois dix mille. Et si le monk, witch doctor et crusader viennent a passer à la trappe je serai extrêmement déçu.

Diablo 4 Community Q&A with Lead Game Designer Joe Shely & Senior Producer Tiffany Wat

While Blizzard has made it clear that the game is very, very early in development, Joe and Tiffany were very open with their answers and were excited to share as much as they could about Diablo IV.

Story and Game Modes

  • Hell is going to be an important part of the game and it will underlay all of Sanctuary, but the specifics of how we travel to Hell and Hell’s mechanics are still very early in development.
  • Duriel is back! That was in fact Duriel in the gameplay footage. But what does that mean for the other Lesser and Prime Evils? We were told to watch the Lore & World panel tomorrow.
  • With regards to zones having specific levels or how difficulty is handled: Scaling is an important feature to the team to allow exploration and players of varying levels to play with one another. The world zones will scale to the level of the party leader. But while scaling is important to have monsters increase in power with you, feeling the power level increase of getting awesome new items is equally important. The team is very aware of the fine balance between difficulty scaling and the player reward from finding new items.
  • There will be a Hardcode mode
  • Diablo 3 had a very wide playerbase and for many of those players this was their first Diablo game and for them, Diablo 3 is what it means to be a Diablo game. For many players Diablo 2 is what a Diablo game means. The devs are aware of all these different opinions on the game and hope to offer playstyles and content that will be fulfilling for everyone. There will be varied content for casual players and difficult content for those looking for challenges. Any player should be able to log on for any amount of time and feel as if they accomplished something or progressed in some way.
  • How leveling ties into the game and how important max level is is still being worked on, but you’ll likely see the whole world well before max level.
  • Crossplay between consoles is something the team is aware of and they’re currently exploring options, but can’t give any answers at this time.
  • They will offer controller support for PC, but currently have no plans for keyboard support on console.
  • 2 player local co-op will be supported on console.
  • Diablo IV is being designed as a massive immersive world with partying and group in mind, so there are no plans for an offline only mode, but there will be options for those who only want to play solo or only play with friends.

Trading and Crafting

  • The developers are still early in developing trading systems, but the current philosophy is that crafting mats and consumables will always be tradeable. Powerful items will likely be bound on trade, meaning that can be traded, but only once. The most powerful items however will not be tradeable and likely stay bind on pickup. They want the primary source of items and power be from playing the game itself, so there are no current plans for auction houses, but there will be limited trading available through clan banks.
  • Clans will be in the game and they will include clan banks to help with trading, but no other details were given.
  • Loot drops will be individual to the character like Diablo III currently is, but if you drop an item on the ground, everyone will be able to see it.
  • Crafting will be important to the game and they want to make it so you may go off course from completing quests to go grab a rare crafting material, but it’s still early in development and didn’t have more details at the moment.

Skills, Classes, and Gameplay

  • Skills will be bound to classes, you may have an item or two that procs another class’ skill, but still no plans for another enigma.
  • They’ve no plans for cross class skill interactions or combos, but they liked the idea.
  • The developers have been designing the monsters and skills so that they mesh well and interact with one another.
  • Movement skills will be more moderate than they were in Diablo III, the world is huge and the game will include mounts for traveling distances. You can highlight points of interest or quest in the world map to get a path indicator to help guide you towards those areas.
  • There will be a new system called “Stagger” for bosses. Whenever you use a crowd control skill on bosses it won’t cc the boss but will add to it’s stagger meter. Once a boss’ stagger meter is full they will be stunned to offer a brief reprieve for the players but with additional unique effects on each boss. One of the demo bosses had a long range sweep attack with it’s massive claws, but once staggered the claws break and their range is greatly reduced.
  • When World Events start they will notify everyone in the world and give its location on the world map for all players. If you can get to the events, you can participate.
  • Currently no max player counts yet, they’re still testing out what feels good.
  • The developers have lots of ideas for endgame systems and they want to offer a wide variety of things to do. We’ll get a preview of ‘Keyed Dungeons’ during tomorrow’s Systems & Features Panel.
    • Sanctuary has hundreds of dungeons and you’ll be able to get ‘keys’ that unlock max level versions of those dungeons with special modifiers on them and better loot.

Items and Character Customization

  • Magic and Rare items are designed as stepping stones to help players familiarize themselves with gearing and itemization as they level. Sets are designed for fresh characters that reached max level and to act as a guide to how items interact and buff skills with very set play styles. Legendaries are designed as the next step past sets where you have free reign on developing item loadouts to suit your play style. There will be tons of options as they’re designing hundreds of Legendary items and they all affect your skills. Some will add damage, some will change functionality and all are designed to give the player another level of customization for their character. There are apparently more tiers of items played, but whether they’re just better legendaries or actually different types of items is unclear.
  • Character customization has many avenues. In addition too items and runes there are skill and talent choices. While leveling or when ‘skill tomes’ you gain skill points that you can use to increase your skill ranks, unlocking new skills or empowering others. Skill point choices are permanent, but you will eventually be able to unlock and max all skill ranks. Talents are more playstyle choices and have effects on your skills, but will be respecable in the game.
  • Runes will have prefix and suffix types that when combined together have bonus effects. Gems will also exist and can be used in runewords as well.
  • The demo has pre-created characters but there will be a fully customization engine for creating your character. Face type, hair, skin color, eyes, scars, tattoos, and more will be available. They want it to have as many options as the WoW character creator.

Miscellaneous Tidbits and Monetization

  • Potions are an ever evolving system as they develop the game. Nothing really to share yet, but they don’t like how waiting 30-sec for your potion feels.
  • Treasure goblins will return. The developers like the gameplay elements they add where chasing a goblins may put you into dangerous situations.
  • Diablo IV has been developed from the ground up with PvP in mind. Diablo III had issues with balancing the game around PvP, but with Diablo IV PvP is factored into every development choice. The game will PvP.
  • Diablo IV is using a brand new custom built engine that uses physical based rendering. The engine allows for things like transitional skill animations where one skill will flawless blend into the next. There will be dynamic weather and day/night cycles in the game. Certain skills like the Druid’s Cataclysm can change the weather.
  • No support for UI mods are planned, but players familiar with Diablo III will be happy to know that elective mode style skill selection is the default. Freedom of choice is very important.
  • The developers play a lot of other games and game development is a lot of interpreting what others do. They get a lot of ideas from other games.
  • Monetization. Despite the early development the team has pretty much settled on a base game supported by expansions as the business model for Diablo IV.

Quand je lis vos avis, je me dit que je suis content. Parce que si je joue à D4, ce sera mon premier Diablo :grin:

Pour moi c’est bien après D3 vu que les 1ères images du 1er trailer sur ce thread montrent l’église qui se prend le météore dans la cinématique d’intro de D3.

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Ca a été confirmé que ca se passe 20/30 ans après D3.

Etant fan de hack n slash je testerai forcément le jeu, mais ils ont intérêt de faire quelques choses d’incroyable pour réussir a intéresser les joueurs de POE

Au delà du jeu, bon sang la qualité de la cinématique est dingue!!

Hâte de voir les nouvelles de l’Exilcon dans 15 jours !

Je suis vraiment mitigé.

Pour la partie négative, le fait de ne pas retrouver le « style » Blizzard. Les cinématiques ne donnent pas cet effet « tiré d’une série d’animation » que pouvaient avoir toutes les cinématiques de chez eux jusque-là (Starcraft, WoW etc. inclus). Les cinématiques de D3 et D3:RoS sont juste fabuleuses je trouve. Là c’est beau, mais sans personnalité. Je fais aussi partie des personnes qui ont beaucoup aimé le design graphique de D3 et D3:RoS, avec un style artistique très prononcé, et une palette de couleurs. Ici c’est très quelconque. Et je suis aussi un peu déçu par la musique. Là encore les bande-annonces de Blizzard sont d’habitude infiniment épiques, et les choix musicaux portent totalement la narration. Ça n’est pas vraiment le cas ici.

Pour les aspects positifs, ce retour aux mécaniques de jeu plus anciennes est le bienvenu. Il semblent qu’ils ont appris de leur erreur avec l’omniprésence des sets d’équipement dans D3. C’est bon signe.

Enfin les inconnues… Le côté « Open World » je suis très dubitatif. Mais il semble qu’ils ont vraiment voulu inscrire l’histoire dans le Sanctuaire en entier, et plus juste partie par partie. Ca ouvre des portes, mais c’est aussi un risque. On nous a survendu de l’Open World ces dernières années.

A suivre…

Je vois bien comment ils pourraient s’inspirer du mode Aventure de D3 pour l’aspect open world.

team mitigé aussi. Pour moi, le vrai fail de diablo 3, c’est qu’il y avait aucun challenge. Tu roulais sur le jeu du début à la fin.
Alors oui, quand tu finissais le jeu une fois, tu pouvais débloquer des difficultés supérieures, mais fallait galérer pour trouver le sweetspot ou tu t’amuses : trop faciles, tu te fais chier, trop dur, tu te fais one shot.

Et ca pour moi, c’est le role du game design… Ca m’amuse pas de fixer moi meme ma difficulté. J’ai pas ce souvenir dans D1 et D2. Je m’etais vraiment amusé sur mes premiers run.

Si D4 repart sur un système comme ca, ca sera sans moi. Aucun interet de tuer des hordes de monstre d’un brad en mattant la télé à coté …