Mods Freespace 2 (bis)

Avant tout de chose, je recrée ce topic vu que je ne le retrouve plus dans le forum, il a complètement été effacé je suppose. Probablement à cause d’une mise à jours défaillante de ma part.

-------------------------- MISE A JOUR DU 04/01/2007 -------------------------

INTRODUCTION A LA SPACE OPERA
En cette année 2007, le genre Space Opéra a du mal à se faire connaitre et surtout de revenir dans le devant de la scène comme c’était le cas il y a quelques années là, où les jeux de ce genre fleurissaient de partout. On y trouvait du bon et du moyennement bon et du pas bon. Le gameplay consiste généralement à piloter un vaisseau (de taille variable, léger ou lourd) naviguant dans l’espace soit pour executer certaines tâches (escorter machin, attaquer bidule, neutraliser/capturer X) ou soit pour se créer un empire avec nos propres objectifs.

Freespace 2 SCP
Freespace 2 SCP est un nouveau moteur graphique développé par des fans pour des fans. SCP (Source Code Project) est néé depuis que Volition a mis à disposition le code source du jeu Freespace 2. Freespace 2 est un simulateur de combat spatial (Space Sim combat) sorti en 1999 durant la même période que X Wing Alliance.

Qu’apporte SCP à Freespace 2 ?
Depuis sa naissance SCP a particulièrement contribué à améliorer l’aspect graphique du moteur de Freespace 2 avant d’attaquer les mécaniques de jeu et d’autres éléments qui permettra de développer par la suite un jeu plus poussé de se que proposait Freespace 2.
Actuellement, avec SCP, Freespace 2 supporte à la fois OpenGL et Direct 3D en version 8 bien que Direct 3D commence à être délaissé petit à petit au profit d’OpenGL pour sa portabilité sur les systemes Linux, Mac OS X et Windows. De plus, SCP a apporter quelques améliorations comme le support d’un radar tridimensionnel, les vues cockpit, la gestion des armes ballistiques, la gestion de mission air-sol, etc…

TELECHARGER FREESPACE 2
Pour télécharger Freespace 2 en toute légalité, il existe plusieurs sources :
http://freespacezone.com/
http://nukelol.com/fs/
http://www.game-warden.com

OpenAL est obligatoire pour jouer à Freespace 2 SCP ou à ces Total Conversion basé sur ce moteur. OpenAL est un driver pour vos cartes son (il est fournit d’office dans Fs2 Open Installer).
Télécharger OpenAL

Installation de Freespace 2 SCP en 3 étapes
Pour installer Freespace 2 SCP il vous faudra :

  • Installer Freespace 2 (si vous avez un problème avec XP à propos d’autoexec.nt, allez dans c:\Windows\Repair , faites une copie du fichier autoexec.nt et coller le dans le dossier system32, soit c:\Windows\system32).
  • Installer le patch 1.20
  • Installer Fs2 Open Installer
    (pour lancer le fichier jar de Fs2 Open Installer vous aurez besoin d’installer cette utilitaire. Fs2 Open Installer vous intallera tout ce que vous aurez besoin sans vous casser la tête sauf avec votre modem bien sur ^^ ).

ATTENTION !!
Pensez à virer tout espace dans le chemin d’installation de Freespace 2.
Avec SCP, le CD est inutile pour lancer Freespace 2 et les mods. Le CD sera utile seulement pour visualiser les cinématiques de Freespace 2.

Installation des mods
Pour installer un mods pour Freespace 2 SCP, il vous suffit simplement de créer un dossier portant le nom du mods dans le dossier racine de Freespace 2. Néanmoins, certain mods risque de ne pas fonctionner du fait qu’il ne reconnaisse pas SCP et dans ce cas, renommer votre dossier data et créer un nouveau dossier intitulé data pour déposé les fichiers du mods en question.

Execution de Freespace 2 SCP
Le lancement du jeu se fait dorénavant via le Launcher 5.5a fournit par Fs2 Open Installer. A l’exécution du Launcher, vous serez face à plusieurs onglets paramètrables qui vous permettra de configurer les options graphiques du jeu, sonore et votre périphérique de jeu (pad, joystick) et réseau.

Sélection de l’exécutable :
Remarquez qu’en haut du Launcher, il y a un bouton Browse. Ce bouton vous permettra de sélectionner l’éxécutable (ou aussi appelé build) pour lancer le jeu. Cette exécutable vous est fournit via Fs2 Open Installer.

Paramétrage des options graphiques :




(Je vous recommande de jouer en OpenGL pour plus de performance).
Pour lancer Freespace 2 SCP ou l’un des mods, il ne vous reste plus qu’à cliquer sur RUN.

Explications des différents options graphiques :

LES LIENS UTILES
[1]SectorGame : http://sectorgame.com/
Hardlight Production : http://www.hard-light.net/index.php
FS Doc : http://dynamic4.gamespy.com/~freespace/fsd…nder%20FS2_Open
Freespace 2 Source code : http://www.freespace-2.com/ddn/sources/freespace2/
Volition Watch : http://freespace.volitionwatch.com/
Game-Warden : http://game-warden.com/
Hades-Combine : http://www.hades-combine.com/web/
Source Code Project : http://www.scp.indiegames.us/
Mantis (sorte de SAV technique): http://www.hard-light.net/mantis/main_page.php
Freespace Wiki : http://www.hard-light.net/wiki/index.php/Main_Page
Fs2 Net : http://fs2netd.game-warden.com/main.php
Freespace Oracle : http://homepage.ntlworld.com/karajorma/FAQ/intro.html
FSO Installer : http://www.fsoinstaller.com/
Nebulastar (site francophone): http://nebulastar.free.fr[/1]

Flak (blue version) :[1]
A installer dans [red]data\effects[/red]
http://www.freewebs.com/psychonaut/FlakExplosion1_2.zip
http://www.freewebs.com/psychonaut/FlakExplosion2_2.zip[/1]

Les Parties ONLINE :

Procédures :
Pour ceux qui seraient intéressé sur une partie Online entre coin coin ou pas, Fs2Net a changé de domaine, donc pour s’inscrire ca se passe ici :
http://fs2netd.game-warden.com/

Et n’oubliez pas de vous rappeler de votre pseudo.

Télécharger ensuite ce fichier de configuration PxO (clic droite sauvegarder sous) à placer dans le dossier data.

Si vous avez un Parfeu pensez à vérifier que votre port 7808 soit ouvert en UDP et TCP. Il est important de le faire, autrement vous ne pourrez voir aucune partie et les autres ne pourront pas voir votre partie créé. Néanmoins, vous pourrez voir l’adresse du serveur sur le site.

Ensuite, lancer le jeu via le Launcher, allez dans les options multi, cochez PXO et mettez votre pseudo et mot de passe, le même que celui que vous aviez mis sur le site fs2net.

Et voilà, il ne vous reste plus qu’à créer/rejoindre une partie en cliquant sur la grosse porte.

Source : game-warden.com

Comment s’y prendre avec le FS2_Launcher ??

Un petit résumé des options à cocher dans le launcher de fs2_open :

Ok, les options à cocher dans l’onglet Features :
Sous Onglet Graphic :

  • Enable Specular
  • Enable Glowmaps
  • Enable jpg, tga textures
  • Enable Info next to target (optionnel)
  • Enable 3d Radar (optionnel)
  • Enable 3d Warp (Optionnel)

Sous Onglet Game Speeds :

  • Compress pcx

Sous Onglet Experimental :

  • environment mapping maping
  • uses alpha for env mapping (qq bug)

Dans l’Onglet Video :
Dans general Setting en bas de fenetre, selectionne dans le menu déroulant :

    1. High
      Puis coche les cases :
  • Use Large Texture
  • Fix font distortion problem

LES MODS Freespace 2 :

- Aeos Affair campaign
Status : 100% Completed
Files size : 113 Ko
Type : Campagne Solo
Nbre Missions : 10 missions
Site Web : http://freespace.volitionwatch.com/aeosaffair/
Fichier : http://freespace.volitionwatch.com/aeosaff…Aeos-Affair.zip
Description :
Une série de 10 missions basé sur la mission “Exodus of Force”. Les missions proposé sont d’une difficulté bien plus poussé que ceux de FS 2. La difficulté recommandée est de jouer en Easy. Cette campagne est fait spécialement pour les joueurs d’élite.

- Ancient Demo
Status :
Files size : 3.43Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions :
Site Web :
Description :

- Babylon 5 The Tales Of EAS Janus
Status : 100% Completed
Files size : 3.19 Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions : 21 Missions
Site Web : http://www.hot.ee/miburo1/downloads.htm
Informations Supplémentaire :
Posséder Babylon 5 : The Babylon Project Release 1.
Installer ces fichiers .vp (Tales Janus + Babylon R1) dans la racine du dossier Freespace 2. Et ne pas utiliser FS2_open. Executer le jeux, via l’exe Freespace2.exe et allez dans la section campagne pour séléctionner la campagne de Tales Of Janus.
Description :
Campagne se déroulant pendant la période Minbari/EA et se terminant, jusqu’à la bataille finale sur Terre.

- Behind Enemy Line
Status :
Files size : xxx Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions :
Site Web :
Description :

- BlackWater Operation
Status : Demo Version dispo
Files size : xxx Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions :
Site Web : http://www.3dap.com/hlp/hosted/ce/bwo/
Description :
Blackwater fait parti d’un des excellent mods tel Babylon, Inferno. La réalisation de la campagne est excellente. Le campagne comporte plusieurs fin différentes, et étant énormément inspiré des jeux des frères Roberts (Wing Commander), vous jouerez le role d’un pilote nommé Aidan Mallory. Il s’agit aussi d’un des mods disposant de voix d’acteur.

- Casualties of War
Status : 100% Completed
Files size : xxx Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions :
Site Web : http://www.3dactionplanet.com/hlp/hosted/casofwar/
Description :
Un très bon mods en somme, mais très court ( 8 missions seulement). Vous faites partie intégrante du GTVA et durant vos missions vous allez devoir combattre des anti-GTVA. Avec ce mod vous allez découvrir de tous nouveaux vaisseaux de guerre.

- Cleaning Crew
Status : 100% Completed
Files size : 358 Ko
Type : Campagne Solo
Nbre Missions : n/a
Site Web : n/a
Fichier : http://www.geocities.com/ngtm1r/Cleaning_Crew.zip
Description :
Standard dealy to install, either drop it in the main directory or drop it in a folder and use the -mod command or the FSO launcher. FSO only, folks, sorry, that’s the format I saved the missions in. I tested it on Medium, where it gave me a run for my money several times, but I’m a bit of a mediocre player.

There is a single known issue with campaign: in the first mission, it occasionally chooses to CTD for reasons that I cannot determine. Just load up the program and play again, it’s never done it to me twice in a row.

Post-Capella mop-up with the Vasudan 33rd Heavy Fighter Squadron…and a surprise at the end…

- Derelict
Status :
Files size : xxx Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions :
Site Web :
Description :

- Desperation Chapter 1: Lost to the fog
Status : Under Construction (1 chapitre)
Files size : 49 Ko
Type : Campagne Solo
Nbre Missions : n/a
Site Web : n/a
Fichier :
http://anandraj.sphosting.com/Desperation.zip ou
http://www.mynetcologne.de/~nc-muenchma2/Desperation.zip
Description :
The campaign is based on the story i submitted for FA, and is created entirely in FRED2. You play Alpha 1 of the 116th Black Knights squadron, but there is no time for introductions as a distress signal has come in from the Nebula, and your wing is the only one available to check it out.

And so begins the desperate adventure to escape from an oncoming shivan armada!

- Deus Ex Machina
Status : 100% Completed
Files size : 278 Ko
Type : Campagne Solo
Nbre Missions : 5 Missions
Fichier : http://www.geocities.com/ipw47/DeusExMachina.zip
Description :
------------------------- STORY ---------------------------------
You’re a new recruit to the NTF, and you’ve come at a crucial time for the survival of the rebellion. GTVA attacks have been severely damaging morale. Pilots are frustrated. Wingmen are dying. It’s up to you, Alpha 1, to save the day again.

Your squadron, the 47th Red Shirts, has been called in on a mission of utmost importance. Allied raiding parties have seized several shipments of Bosch Beer, and the Bosch Shipping Lanes are in danger of falling to GTVA control. The Admiral wants the shipping lanes secured at all costs.

Your job won’t be easy, pilot. Command bureaucracy, continuity glitches, and impossible mission goals abound. Your wingmen are incompetent. Your fighter is a piece of junk. And, as usual, you’re the only pilot who uses his own brain. Are you up to the challenge?

------------------------ FEATURES -------------------------------
Encounter the Colossus, the Sathanas, AND the Lucifer all in the same campaign!
Watch Allied Command reach a landmark new level of stupidity!
See Alpha 1’s wingmen all die in the first 30 seconds!
Witness when ETAK first goes on-line!
Meet the mission designer face to face!
Plot holes!
Surprises!
And much, much more!
[u][b]

  • Echo Of The Past (EOTP)[/b][/u]
    Status : Under Construction
    Files size : xxx Mo
    Type : Total Conversion Solo
    Nbre Missions : ~40 missions
    Site Web : http://www.cambium.com/eotp/
    Description :
    It is 2431. Peace reigns in the Terran Coalition. After a short-lived war with the Saurods some 40 years before, the Coalition Defense Force now has duties consisting mostly of anti-piracy patrols. That however, is about to change. Take flight in the EOTP universe as a reservist fighter pilot in the Coalition Defense Force. Begin the campaign on a simple anti-piracy patrol, jumped by a squadron of League of Sol fighters. See the remarkable battle of Canaan, and defend the lines against the superior League forces. And then, battle it out with the League over 40 missions, to defend your home, and fight the good fight!

The EOTP Freespace 2 Total Conversion will include entirely new graphics, cut scenes, an original EOTP story, and dozens of new ships and fighters. We are currently in the pre-production phase of this project, and are recruiting artists to port the current EOTP ship models and graphics into the game.

- Freespace Conflict Zone
Status : Under Construction
Files size : xxx Mo
Type : Total Conversion Solo (RTS)
Nbre Missions :
Site Web : http://www.sectorgame.com/FSCZ/
Description :
Ce mod changera radicalement la facon de jouer. Il ne s’agira plus de faire du bon Dogfight spatial mais plutot de faire du management. Ce mod se jouera facon RTS, où il vous faudra combattre pour conquérir des Nodes qui vous permettra de construire et d’agrandir votre flotte.

- Freespace Port
Status : 100% Completed
Files size : 212 Mo
Type : FS 1/Silent Threat Conversion
Nbre Missions : n/a
Site Web : http://www.3dap.com/hlp/hosted/fsport/dloads.html
Description :
Conversion de la campagne Freespace 1 et son add-on Silent Threat sous Freespace 2.
Avec ajout des cinématiques, Voix, Briefing, Techroom, musiques, …

- Hiden Terror
Status : Under Construction
Files size : xxx Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions :
Site Web : http://www.sectorgame.com/hiddenterror/
Description :
Mods en cours de construction. Mais assez ambitieuse, ce mods reprendra les évènements des Freespace 1 et 2 mais retranscrit sur un point de vue Shivien. En gros, vous jouerez chez les Shiviens. Et vous permettra par conséquent de connaitre le vision de la Grande guerre (The Great War).

- Homesick
Status : 100% Completed
Files size : 318 Ko
Type : Campagne Solo
Nbre Missions : n/a (~40 missions)
Site Web : http://mysite.wanadoo-members.co.uk/sbre/hmsk/homesick.htm
Fichier : http://mysite.wanadoo-members.co.uk/sbre/hmsk/Homesick.zip
Description :
Sur ce Homesick, vous jouerez le role d’un Mercenaire qui devra louer ces services auprès des civils ou de la flotte du GTVA. Les missions consistera à un job de routine tel que escorte de convoie de marchandise MAIS, quelque chose va se passer qui ne vous laissera plus aucun repos au long de ces 37 missions… Un excellent mod en somme, avec un bon background story.

- Inferno
Status : 100% Completed (Release 1.0)
Files size : 257 Mo
Type : Total Conversion Solo
Nbre Missions : 15 missions
Site Web : http://www.3dap.com/hlp/hosted/inferno/
Requirement : ships pack, Core
Description :
Un des meilleurs disponible à l’heure où je vous écrit. L’histoire se déroule quelques années après Freespace 2. Une nouvelle faction fait surface, il s’agit de la Earth Alliance qui dans cette histoire représentera un ennemis redoutable pour le GTVA. Mais ce n’est pas tout, les Shivien seront de la partie avec des vaisseaux plus puissant qu’un Sathanas.

- Into The Depths of Hell
Status : Under Construction (2 chapitres)
Files size : 8 Mo (Chapitre 4 et 1)
Type : Campagne Solo
Nbre Missions : 12 Chapitres
Site Web : http://www.geocities.com/noiseball2000/itdoh.html
Mission :
Chapitre 1 :
http://www.geocities.com/noiseball2000/Chapter1.zip

Chapitre 4 :
http://us.share.geocities.com/noiseball2000/ChapterIV.zip
Music : http://us.share.geocities.com/noiseball200…apter4Music.zip
Description :
"People of the GTVA Exiled Fleet, I come before you on the same grounds that we all occupy, as a soldier. We stand on the threshold of the greatest offensive out our time, fitting that we launch this attack against our nemesis for the first time in history as one entity with one goal. We are about to prove that we will not fade into history like some many before us, that we will never surrender and that we will make those Shivan bastards fight for every cubic kilometre of space.
To many of you, this offensive is about vengeance, but I beg of you not to think in that way. The countless lives lost to the Shivan hordes deserve better than that. We will not massacre billions of innocents, we will not cause entire generations to live in terror of annihilation, we are above that. This war is not about death, but life, and we will prove to those murdering Shivan sons of a bitch that we are not here for vengeance, we’re here for justice!
All ships move to assigned attack positions, and God speed.

- Just Another Day
Status : 100% Completed
Files size : 3.64 Mo
Type : Campagne Solo Hilarante
Nbre Missions : n/a
Site Web : http://narfinproductions.endofinternet.net/jad.html
Description :

[quote]YOU

ARE

Alpha 1, newly recruited to the GTVA. Your lifetime experience handling such unknown craft as the TIE Fighter and the Ferret puts you incharge of the great Alpha Wing.

It is now time for your very first assignment. Loads of spam are hurting everybody in the GTVA, their mailboxes are too large for GMail2, bandwidth is so slow, it takes an hour to download 100TB. Truely dark times. Fight off the forces of darkness and free your mailbox from the cluches of EEEEEEEVIIIIIIIL!

Get ready to see the following things in random order in 6 action packed missions!

  • plotholes!
  • copyright infringements!
  • references to Disco Music!
  • the power of ETAM, the next-next-generation of ETAK!
  • God*!
  • unexpected twist ending!
  • AND MORE!

*God may not be God, your God may vary.
**Any resembelence between this and Deus Ex Machina is entirely coincidental…maybe[/quote]


- Lightning Marshall 4

Status : 100% Completed (Fourth Part)
Files size : 103 Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions : n/a
Site Web : http://www.3dactionplanet.com/hlp/hosted/lmarshal/
Description :
Le mods se situe dans la période post-Capella, conprend 7 Campagnes avec un total de 50 missions. Les 4 premiers épisodes sont disponible sur le site officiel.

- Machina Terra
Status :
Files size : xxx Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions :
Site Web :
Description :

- Neo Terra
Status : 100% Completed
Files size : 0.98 Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions : 19 missions
Site Web : http://www.freewebs.com/neo-terra/
Description :
This campaign is part one of a planned three part story. In this campaign you play a new pilot in the Neo-Terran Front
who recently defected from the GTVA. Station on the NTD Galaxy you’ll undertake missions vital to the survival of the
NTF.

In the story you’ll learn more about the objective behind the NTF, learn that NTF Command isn’t all that you expect it to
be and learn about why the Shivans destroyed Capella…and about a Galatic War that has been running across the Galaxy since
time began.

- Neo Terra Victorious
Status :
Files size : xxx Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions :
Site Web :
Description :

- Renegade Resurgence
Status : 100% COmpleted
Files size : 4.64 Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions : 31 missions
Site Web : http://mods.moddb.com/2704/
Description :

[quote]------------------------- STORY ---------------------------------
Two years have passed since the catastrophe in the Capella system. The GTVA currently stands against the difficulties of maintaining and supplying itself. Both the Terran and Vasudan species are preoccupied with their internal problems. There is nothing that brings together these two races as there once was. However, the Vasudans and the Terrans are still allies officially. Three months after the evacuation of Capella, the GTVA General Assembly votes to begin a large-scale construction project at the Altair system. Shipyards and research stations are to be established there. Their task is to cover up and investigate more Ancient ruins, and find more information about the knowledge they had. The GTVA hopes the research into the Ancients will bring up some interesting and useful information about yet unknown jump nodes, and what they knew about the Shivans. Since the location of the Shivan homeworld is still unknown, a third, invasion is anticipated. Hopefully, the findings within the Altair sector might aid the GTVA in the next Shivan incursion.
Captain Varsegre was assigned to oversee and direct the constructions at the Altair IV system. Due to the losses of the second Great War, the GTVA was low on transports and freighters, so civilian traders were hired to assist the transportation of the materials to Altair. Naturally, the civilians had little knowledge what was going on at the system. The constructions were proceeding as planned initially, but suddenly, problems appeared: Several civilian transports and freighters disappeared without cause. The speed of the construction decreased significantly as a result.
The GTVA decided to entrust the GTD Aquitaine with the investigation of the circumstances of the lost freighters.

------------------------ FEATURES -------------------------------

  • Serve the GTVA through 31 campaign missions
  • 3 brand new ships, which are never encountered before.
  • Travel to the most important systems of the GTVA, including Vasuda Prime, Antares, and the place of many mysteries: Altair.
  • Use new weapons, including the heat-seeking Hurricane, the advanced Piranha, the Fatboy or the special anti-shielding Aligator.
  • Meet the aging Valkyrie fighters, and blow them up.
  • Fight for different fighter squadrons, including the elite 99th Skulls
  • Fly special fighters for Special Operations Command, which are too expensive to mass-produce, and thereby, only the best pilots are permitted to fly them.[/quote]

- Robotech
Status : Demos Version
Files size : 19.6 Mo
Type : Total Conversion Solo
Nbre Missions : n/a
Site Web : http://www.robotechtc.com/modules.php?name=Downloads
http://www.robotechlan.com/freespace2/
Description :
La nouveauté de ce mods Robotech vienne du fait que nous pouvons transformer notre Veritech en avion ou en robot. Toutefois, dans cette démo dispo, il nous ai impossible de revenir en mode Chasseur.

- Shrouding The Light
Status : 100% Completed
Files size : xxx Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions : 21 missions
Site Web : http://mysite.wanadoo-members.co.uk/sbre/stl/stl.htm
Requirement :
Description :

Fichiers nécessaires :
Le mod en question :
http://mysite.wanadoo-members.co.uk/sbre/stl/STL.zip
Requière FSPort main VP (fsport2_3.vp), et le FS1 music VP (fs1_warble.vp)
http://www.3dactionplanet.com/hlp/hosted/fsport/website/
Lightspeeds Set 3 and Set 6 nebulae (green and blue)
http://www.penguinbomb.com/lightspeed/NMW01wips.html
Les effets spéciaux pour les armes :
http://www.penguinbomb.com/lightspeed/FS2_…on_FX_v0.5a.zip
Installation :
Créer un dossier dans le dossier de FS2 que vos nommerez Shrouding_The_Light (par exemple sans espace).
Placer les fichiers vp du mods dans ce dossier nouvellement créé.
Placer les nébuleuses téléchargées dans data/effects
Lancer le jeu à l’aide de FS2_open

- Sol A History
Status : 100% Completed
Files size : xxx Mo
Type : Total Conversion Solo
Nbre Missions :
Site Web : http://mysite.wanadoo-members.co.uk/sbre/s…l_a_history.htm
Requirement : Ships pack de Inferno
Description :
Une introduction de mod Inferno, montrant la naissance du Earth Alliance. Il est aussi disponible et reste tout comme Inferno un des meilleurs mods actuel.

- Solar War
Status : (chapter 1)
Files size : 1.36 Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions : 13 missions
Fichier : http://www.geocities.com/primus_nova/Solar…s_Chapter_1.zip
Requirement : Ships pack de Inferno + Inferno R1.
Description :

[quote]You are a pilot in the Earth Alliance. You are no hero, no super solider. Your just a man trying to make his way in the universe. 48 hours after the surrender of the EA, you are called back into action once again.

What will you learn during your tour of duty? What exactly will happen? Well you’ll have to play to find out![/quote]

- Stale Enemy
Status :
Files size : xxx Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions :
Site Web :
Description :

- StarFox
Status : Under Construction
Files size : xxx Mo
Type : Total Conversion Solo
Nbre Missions :
Site Web :
Lien Forum : http://dynamic4.gamespy.com/~freespace/for…0111#post550111
Description :

- Stargate SG-1 : Earth’s defense
Status : Under Construction
Files size : xxx Mo
Type : Total Conversion Solo
Nbre Missions : n/a
Site Web : http://www.geocities.com/jc84jc00/
Description :

[quote]Do to VW shuting down we are now going to be posting here until we can get our own forum or what ever. I plan on updating this thread and copying the information that is placed here. A great deal of archived progression information was lost do to VWBB going down.

Now I know alot of people may or may not have seen this but there is a TC in the makes for a Stargate SG1 convertion to Freespace 2 Called Stargate SG1: Earth’s Defence. With the new season of Stargate SG1, as well as the new series Stargate Atlantis, we will most likely have alot to place in the mod. Including new weapons and ships.

At the moment their are two demo campaings in the planing:

  • First, « Earth’s Defence » will be about the time we have our last battle with Anubis, you will be fling in a wing abourd the X-303 Prometheus and will find out about an alliance between Anublis and a new Gou’ald. The last missions will be centered around the battle against Anublis over Antarica.

  • Second, « Jaffa Rebellion » will take off from where « Earth’s Defence » leaves off, this will take place before and during the meeting with the System Lord’s conserning Baal’s power move.

Main Campaign:
The main campaign will be centered around the new « Homeworld Security » program headed by General George Hamond. No more information will be disclosed at this time.[/quote]

- Star Wars Conversion
Status : Under Construction
Files size : xxx Mo
Type : Total Conversion Solo
Nbre Missions :
Site Web : http://www.3dactionplanet.com/hlp/hosted/swfs2/
Description :

- Super Nana (Powerpuff Girls)
Status : Under Construction
Files size : xxx Mo
Type : Total Conversion Solo
Nbre Missions : n/a
Site Web : n/a
Liens Forum : http://dynamic4.gamespy.com/~freespace/for…?threadid=27225
Description :

- Technological Superiority
Status :
Files size : xxx Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions :
Site Web :
Description :

- The Babylon Project
Status : 100% Completed (Release 1.0 et 2.0 et 3.0)
Files size : 280 Mo (R3)
Type : Total Conversion Solo
Nbre Missions :
Site Web : http://www.3dactionplanet.com/hlp/hosted/babylon/
Description :
La version 3.0 sera purement une TC, le scénario s’étalera de la Saison 1 à la Saison 5 de la série TV. Cette TC ne demendera pas la possession de Freespace 2, mais simplement de FS2_Open qui est une application créé par la communauté. Je tiens à préciser que la Release 1.0 et 2.0 sont disponible pour quelques Mo.

- Twisted Infinities
Status :
Files size : xxx Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions :
Site Web : http://www.sectorgame.com/twistedinfinities/
Description :
Vous êtes au sein du GTVA pour l’Operation Ragnarok, la phase la plus ambitieuse du projet Epsilon Pegasi Renewal … Ce mod sera un mixte entre combat Air-air, air-sol et combat dans l’espace.

- Vlanetar
Status : 100% Completed
Files size : xxx Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions :
Site Web : http://vlanetar.tripod.com/index.html
Description :
Le scénario reste un peu du n’importe quoi c’est ce qui lui donne le charme à cette excellent mods unique et FUN. Donc, vous êtes Alpha 1 est vous faites parti de la flotte Vlanetar. Votre ennemis n’est autre que ces fichtres BYDO Empire. Les nébuleuses de FS2 sont remplacés par de vrai background photographié par la NASA. La campagne s’étale sur quelques nombreuses missions (environ 20), comprenant en effet de nouvelles armes et uniquement que des nouvelles armes.
Les musics sont assez délirantes (Star Wars, Robotech, Wing Commander, pour ne citer qu’eux).

- Warzone
Status :
Files size : xxx Mo
Type : Campagne Solo
Nbre Missions :
Site Web :
Description :

- Wing Commander Saga
Status : Under Construction
Files size : xxx Mo
Type : Total Conversion Solo
Nbre Missions :
Site Web : http://www.3dactionplanet.com/hlp/hosted/wcsaga/
Description :
Mods reprenant l’univers des Wing Commander, le mods est presque terminé. La réalisation semble très respecté par rapport à l’univers.

Autres executable pour le fs2_open (A tester, version expérimentale) :






Et un apercu du jeu après avoir installé les Shinemaps et autre Glowmaps :

je tiens encore à te féliciter pour ce merveilleux condensé de pur bonheur =)
merci :stuck_out_tongue:

Eh beh de rien. Merci.

A propos du dernier screen, je l’ai posté un peu trop vite, je me suis rendu compte que la version Haute déf du GTC Aeolus et du GTT Triton ne sont pas encore dans le pack Shinemaps/Glowmaps.

J’oubliais de préciser que dans les Shinemaps, on trouve des fichiers .pof qui faudrait les déplacer dans le dossier data\models et non pas dans data\maps

Merci pour ce fantastique sujet !! Je vais essayer tout ça le plus vite possible :stuck_out_tongue:

Clap Clap Clap Clap :stuck_out_tongue:

:stuck_out_tongue:

Hop, 2 nouveaux executables expérimentaux :

Fs2 Open du 08/02/2005 (version Windows) :
http://icculus.org/~taylor/fso/testing/20050208-win32.zip
Probleme résolu :

[quote]- résolution des Crash mémoire (mais un certain nombres peuvent subsister).

  • resolution des crash avec le fichier mv_music.vp (ce dernier gère les musics en ogg).[/quote]

Fs2 Open du 08/02/2005 (Version Linux) :
Code : http://icculus.org/~taylor/fso/testing/fs2…20050206.tar.gz
Binaries :
http://icculus.org/~taylor/fso/testing/fs2…0206-x86.tar.gz (x86 versions - 5.9 Mo)
http://icculus.org/~taylor/fso/testing/fs2…6-x86_64.tar.gz (AMD 64 versions - 6.0 Mo)
Caractéristiques/Installation :

[quote]To build from the source you will need:

  • an up-to-date OpenGL setup, ie. current MesaGL or NVIDIA drivers
  • SDL version 1.2.6 or higher
  • OpenAL version 0.0.7 or higher (current CVS is good, openal.org)
  • libjpeg, at least version 6b
  • OGG Vorbis, anything after 1.0 should work

Also of note for the source is that GCC 3.4 has a problem with hudparse.cpp. GCC 3.3 will build fine but if that is not an option then let me know and I will send you a temporary patch.

./autogen.sh (for starters)
./configure --help (for available options)

Configure options of note:
–with-static-ogg={DIR}, use static ogg libs (libogg.a, libvorbis.a, libvorbisfile.a) from specified directory. Without this it dynamically links against them
–with-static-jpeg={DIR}, same as above
–enable-scplite, not supported so don’t use it
–enable-inferno, build an Inferno builds with increased limits but no multiplayer
–enable-speech, not really ready to use yet but you can get speechd and try it out
–enable-gprof, build with profiling support but this isn’t recommended for most people
–enable-debug, make a debug build

To use my binaries you will need OpenAL libs but that should be about it. OGG and JPEG support is built in. These binaries were built under Fedora Core 3 with all errata applied. Current CVS of OpenAL was used. Try them if you want but I would recommend building from source if possible since these binaries were not meant to work on that many systems.

All created (user) files go in ${HOME}/.fs2_open. When using a debug build all of the output will be directed to ${HOME}/.fs2_open/data/fs2_open.log. Any invalid cmdline option for the binary (such as --help) will print out a quick list of most options. One useful option that does not show up in that list is -ambient_factor {int} where {int} is a number specifying the ambient light modifier. A value of 75 to 80 tends to look the best.

OSX and Linux/PPC are still unsupported for the next week but will probably build and run if you try. For building on AMD64 you don’t have to do anything special as it will automatically detect a 64-bit platform and build for it. Networking, especially FS2NetD, has not been tested so I would like feedback on that. If there are no big problems then I will release installers for x86 and x86_64 in the middle of the week. If you have any questions or comments just put them here.

And no, streaming audio still does not work. That means no briefing voices yet and no music. No movies either but that will be fixed pretty soon.

NOTE: I recommend using the -novbo option since OpenGL might have a tendency to crash otherwise when using -spec and/or -glow.[/quote]

Fs2 Open SPECIAL ATI (Activation des Shinemaps sur les drivers au delà des Cat 4.4) :
http://freespace.volitionwatch.com/blackwa…_open_r_sf1.zip

On continue avec un remake du GTSC Faustus (vaisseau scientifique) :




Fs2 Open du 18/02/2005 (version Windows - v. experimental) :
http://fs2source.warpcore.org/exes/latest/C20050218.zip
Caractéristiques :

[quote]# Registry DWORD values “SoundSampleRate” and “SoundSampleBits” set sample rate and bits (Defaults are 22050 and 8, respectively, modern settings are 44100 and 16, respectively)

Sound buffers are no longer forced into software memory

Dynamically generated art and description text for ship selection screen (Both with and without 3D flag)

2D Mission support - uses mission flag value of 16384

Rendering of ship while in first person perspective (3D cockpits) - uses ship flag “show ship”

Untested fix for crash when player takes damage as capship

Many, many, fixes for OGG support - should work now with mv_music.vp

Fix to player weapons not getting set

Dynamically rendered missile loadout icons; note that the loadout animation displayed in the techroom is no longer required for the weapon loadout screen.

    * set-cutscene-bars
      – milliseconds for transition (optional; if not specified, instant)

    * unset-cutscene-bars
      – milliseconds for transition (optional; if not specified, instant)

    * fade-out
      – milliseconds to fade out (optional; if not specified, instant)
      – color to fade out to(Implemented but not working properly, may need lowlevel function editing) (optional; if not specified, black)

    * fade-in
      – milliseconds to fade in (optional; if not specified, instant)

    * set-camera-position
      – x coord
      – y coord
      – z coord

    * set-camera-facing
      – x coord to face
      – y coord to face
      – z coord to face
      – Total turn time (ms)
      – Time to spend accelerating (ms)

    * set-camera-facing-object
      – object name
      – Total turn time (ms)
      – Time to spend accelerating (ms)

    * set-camera-rotation
      – Left/right (degrees)
      – Up/down (degrees)
      – roll left/roll right (degrees)
      – Total turn time (ms)
      – Time to spend accelerating (ms)

    * set-fov
      – Field of view (degrees)

    * reset-fov

    * reset-camera
    * Minor fixes to nebula and warpout code
    * Better errorcatching in debug build (Maybe)
    * HUD shield icon is automatically generated for ships with shields, but no icon.
    * -pos command line flag, which displays the current camera position and orientation to assist in camera placement. (Note: you really need to come to a full and complete stop to use it, or pause the game.)
    * Phreak’s -smart_shield command line option is included (Build is in sync with current CVS)
    * Clipping errors in-cockpit fix0red.
    * User-friendliness improved (Read: Errors instead of some CTDs)
    * In ships.tbl/.tbm, $Rear Velocity, $Slide accel, $Slide decel, $Expl Propagates, $Shockwave Speed, $Default Sbanks, $Shields, $Afterburner, $countermeasures, and $Show damage (Which does nothing) are now optional, assumed 0 if nothing is specified.
    * $Tech model: can be added below +Tech Description in ships.tbl. This will specify a model for use in the weapons selection screen and eventually the techroom when the command line option is specified or no ANI is available
    * Improvements to non-standard resolutions; better weapons selection screen, targeting box is no longer off-center.
    * -clipdist command line added; sets close distance where polygons are automatically clipped. Increase for better quality in the distance, but missing polygons up close (default is 1.0)
    * Weapons will show text if no ANI or model is present for selection screen selection. Looks pretty damn ugly, but it’s better than a crash.
    * Screenshots now save the last picture number in the registry, so screenshots won’t be overwritten if FS2 is restarted.

    * set-time-compression
      – Time multiplier
      – Time to take in speeding up/slowing down time

    * reset-time-compression

    * show-subtitle
      – x coord (negative value means from the right side of screen)
      – y coord (negative value means from the left side of screen)
      – text (Will be made multi-line if necessary)
      – time it will be displayed in ms (Not including fadein/fadeout)
      (optional)
      – image name
      – fade in time in ms (if not specified, instant)
      – center on x axis of screen (x coord specifies distance from center)
      – center on y axis of screen (y coord specifies distance from center)
      – width of text in pixels (default is 200)
      – text red value
      – text green value
      – text blue value

    * In-game cockpits should work properly in OpenGL now (Thanks taylor. )
    * Even better hi-res support. Graphical glitches shouldn’t really be evident.
    * Fix0r3d Nico’s Perseus
    * A secret feature. It’s not too far from home.
    * Fixed targeting brackets in OpenGL
    * Removed trails limit

Unresolved issues:

    * Some people have reported crashes with regard to warping out
    * FS2 seems to freeze up randomly on certain missions[/quote]

Des nouvelles Features sont proposé dans une nouvelle version du FS2_Open, ces optionalités s’effectue durant le jeu uniquement.

   * Support for more than two primaries    * Secret feature is accessible via F3 in the main hall, and new to this build, ~ and backspace in-mission using a debug build. (NOTE: You can easily make FS2 crash if you use it in-mission since it bypasses the usual validity checks done during parsing)    * Bumped MAX_ROTATING_SUBMODELS to 50(!)    * A couple bugfixes

Le fs2_open en question :
Fs2 Open du 26/02/2005 (Feature Build)
http://fs2source.warpcore.org/exes/latest/C20050226.zip

Un apercu des Features :

Une version beta des Media VP 3.6.6 est à notre disposition.

Mise à jours en Media VP 3.6.6
[Read Me] http://fs2source.warpcore.org/mvp366beta/readme.txt

[mv_core] http://fs2source.warpcore.org/mvp366beta/mv_core.rar
[mv_effects] http://fs2source.warpcore.org/mvp366beta/mv_effects.rar
[mv_aseffects] http://fs2source.warpcore.org/mvp366beta/mv_aseffects.rar
[mv_models] http://fs2source.warpcore.org/mvp366beta/mv_models.rar
[mv_textures] http://fs2source.warpcore.org/mvp366beta/mv_textures.rar
[mv_adveffects] http://fs2source.warpcore.org/mvp366beta/mv_adveffects.rar
[mv_music] http://fs2source.warpcore.org/mvp366beta/mv_music.rar
[mv_loplanets] http://fs2source.warpcore.org/mvp366beta/mv_loplanets.rar
[ls_neb] http://fs2source.warpcore.org/mvp366beta/ls_neb.rar

Bonus

[quote]New stuff of interest:
Bobb’s Deimos is back in, as is the Sobek.
The new glowpointed models have been added in.
Stuff won’t crash anymore!! No need for messy hacks! (Unless you use mv_music with an older build)

Bonus:
Mutliplayer co-op version of the retail campaign.[/quote]

Bonne nouvelle, le mod Cell Shading du Fs2 Open est dorénavant opérationnel.

Le lien pour récupérer ce mode :
http://freespace.volitionwatch.com/blackwater/ct05.zip

Et maintenant les screenshots :

http://img10.exs.cx/img10/103/cellmyrm9ys.png
http://img81.exs.cx/img81/7228/cellshot5yq.jpg
http://img72.exs.cx/img72/6487/screen01259fg.jpg
http://img129.exs.cx/img129/7811/cellser1ia.png
http://img50.exs.cx/img50/130/screen00011hn.png
http://img165.exs.cx/img165/2449/screen00025wi.png

Le topic en question :
http://dynamic4.gamespy.com/~freespace/for…&threadid=31643

merde impossible de récupérer le port Freespace sur Freespace2.
Bon, sinon question idiotes: c’est quoi LES trucs à installer?

Pour le moment j’ai

  • Freespace 2 (bien sur :P)
  • le patch 1.20
  • la dernière release de FS2 Open

À part les campagne (je vais essayer inferno), il me faudrait quoi d’autre? Des modéles? des effets? J’suis un peu perdu là.

[quote name=‘Gynsu2000’ date=’ 4 Apr 2005, 09:20’]merde impossible de récupérer le port Freespace sur Freespace2.
Bon, sinon question idiotes: c’est quoi LES trucs à installer?

Pour le moment j’ai

  • Freespace 2 (bien sur :P)
  • le patch 1.20
  • la dernière release de FS2 Open

À part les campagne (je vais essayer inferno), il me faudrait quoi d’autre? Des modéles? des effets? J’suis un peu perdu là.
[right][post=“346797”]<{POST_SNAPBACK}>[/post][/right][/quote]

Quand tu dis dernière release de FS2 Open, c’est le Fs 2 Open contenant à la fois le Launcher et les fichier mv_xxx.vp ?? Ou seulement les fichiers mv_xxx.vp ??

[quote]Récapitulatif de l’installation :

[quote]- Pour installer les Shinemaps/Glowmaps, déposer tous les fichiers dans le dossier “Freespace 2\Data\Maps”.

  • Pour installer les textures pour Cell Shading (cf lien topic pour récupérer les textures, je penserais à les mettre ici), déposer les fichier dans “Freespace2\Data\Maps” ou soit créer un dossier spécial appelé “Cell” de la manière suivante : “Freespace2\Cell\Data\Maps”.[/quote]

[quote name=‘MetalDestroyer’ date=’ 4 Apr 2005, 09:45’]Quand tu dis dernière release de FS2 Open, c’est le Fs 2 Open contenant à la fois le Launcher et les fichier mv_xxx.vp ?? Ou seulement les fichiers mv_xxx.vp ??
[right][post=“346808”]<{POST_SNAPBACK}>[/post][/right][/quote]
Bin j’ai pris le “fs2_open 3.6.5 Installer” qu’on trouve sur cette page: http://scp.indiegames.us/download.php?list.8

J’ai pas tout lu… Faut encore FreeSpace pour jouer ?

oui vu que seulement le code source est disponible, pas les ressources.
Faut voir si en utilisant les ressources de la démo ca peut marcher.