Escape from Tarkov - Cheeki Breeki

Et sinon, les types qui râlent sur le mosin op parce que pas cher, j’ai envie de dire MeH: Ca ne coûte rien dans la vraie vie et ça fait des gros trous aussi si tu touche, les 3 défauts étant que:

  • Au bout de 5-6 cartouches le canon chauffe et n’est plus aussi precis.
  • Verrou
  • Les munitions de surplus sont trop corrosives pour les canons

Et rien dans tarkov a l’heure actuel n’empêche de reproduire ça ingame. si par contre on augment le prix pour que ça soit balance on va y perdre.

Ouais mais j’ai pas l’impression que quoi que ce soit n’aide a apprendre, a part avoir des potes pour te coacher.

Je me fais des runs de peureux assez regulierement (a poil avec mon Sig et ma hachette), et meme en etant precautionneux, je me fais trouer comme une merde sans rien faire; j’ai limite eu plus l’impression que courir comme un lapin dans la pampa sur Shoreline ou Woods etait plus “safe” que d’essayer de preter attention a ce qui se passe autour.

Et au final, c’est toujours mon coeur qui se bouffe les pics d’adrenaline et le stress.

1 « J'aime »

:smiley:

2 « J'aime »

quand est ce que je te coache? :smiley:

C’est desinstalle; j’ai besoin de me detendre dernierement; J’y reviendrai peut etre plus tard, si l’occasion se presente, mais pour l’instant mon temps se partage entre Titanfall2 et Path of Exile, et c’est un tres bon duo exutoire.

Mais merci

1 « J'aime »

source: Reddit - Dive into anything

Dear Escapers!

Our team is working hard to get the 0.10.5 patch ready.

Right now we present you the Preliminary Patchnotes for this update.

Enjoy!

Added:

Flea market.

An advanced economy addition to EFT, adding the opportunity of free trading between players. Now you can offer any pre-examined items for sale, and purchase any goods from other players.

By leveling up your own standing, you can offer more items and get more additional benefits.

The Flea market system includes an advanced search engine, a wish list and other convenient features for easy use with the new system

A new encyclopedia - handbook is available now, it shows already examined items. In future, the functionality of this feature will expand.

First iteration of player’s rankings

Animated food and meds consumption (not a final iteration, animations will be refined as well as adding new ones.)

Bullet hits will drain stamina by different algorithm (a quantity of stamina taken depends on bullets’ damage, a bulletproof vest presence and so on).

Ability to place players’ tags in a containers in the stash New Mechanics’ quests, “Tarkov Marksman” series (new quest mechanics also).

MP7A1 SMG.

21х9 monitor support.

Blunt damage now depends on a armor class and bullet penetration ratio.

Ergonomics is now calculated in a different way, mods values are added to the characteristics of the weapon that they are placed on. The skills and armor penalties are still added as a percentage. The final weight of the weapon influences the characteristics of the ergonomics. Aiming speed, weapon sway, alignment of the line of sight, loudness of equipment noise when aiming depends on the characteristic of ergonomics.

New mods for Mosin rifle:

DELTAC Mosin Nagant Mini-Mag Muzzle Brake

TacFire Mosin Nagant 91/30 Bolt-On Tanker Style Muzzle

Mosin Nagant 91/30 Clamp On Muzzle Break

Mosin Nagant 91-30 Muzzle Brake

DELTAC Mosin Nagant Receiver Scope Mount With Bolt Handle

AIM Sports Mosin Nagant 91/30 Scope Mount MNG

AIM Sports Mosin Nagant Tri-rail MNGTM

14.TacFire Mosin Nagant M44 And 91/30 Pistol Grip Black PGMN-B

ATI Mosin Nagant Monte Carlo Stock Black

ProMag Archangel OPFOR Magazine 7.62x54R 10 Rounds Polymer Black AA762R 02

AIM Sports Mosin Nagant Buttpad Extension PJNG05 AA9130-DT - Archangel Opfor Precision Rifle Stock for Mosin-Nagant M1891 and Variants- Desert Tan

AI improvements:

An iteration of AI behavior and shooting improvements. Now AI behavior should become more realistic and eliminate most of the cases where they behaved strangely. This should lead to an increase in the effectiveness of their behavior as well as making it more predictable. The AI behavior will be refined based on statistics and your feedback.

Improved decision-making system for taking cover, shooting from a place, going backwards, bend shooting and reloading.

AI will try to take cover if he sees the enemy or if someone opens fire at him.

Improved security check cover system.

Improved cover sniping behavior.

Improved AI hearing system.

Improved AI behavior, while using different types of weapons. Shots with shotguns and pistols will be attempted at a close range.

Added an attempt to hide from a player in a dangerous situation.

AI frag and stun grenades throwing system has been improved.

Now bots will aim longer and less accurately while moving.

Shooting, adjustment fire, visibility, hearing, reaction and a number of other parameters are changed.

Fixed various bugs when the AI is running at the player.

Fixed. Shooting in the player at the point-blank range, while standing in a player

Other various bugs fixed.

Fixes to locations:

Interchange, AI can now see through the revolving doors of the main entrances.

Woods, the place where the character can get stuck is fixed (at the Sawmill, near the bench)

Woods, place where the character could lay under the water is fixed (near the scav resting place)

Woods, bunker gap is closed

Interchange, billboard that did not display bullet holes is fixed (IDEA market)

Visual fixes:

Fixed SSAO strobing effect

The optics image is now drawing while aiming only

Black line glitch for flashlight on Factory is fixed

Fixed:

A rare bug when a hit on a character could not be counted is fixed

One of the game crashes while map loading is fixed

Now the player cannot shoot, while the animated action was started from the inventory (for example, discharging, loading weapons)

The statistics display corrections.

Errors occurring while playing on the Woods map

Looped jump bug fixed from the third person view, whilst geometry is blocking the players’ jump above.

Corrected description of B-10M handguards

A bug with optics mode changing while shooting blind

The weapon icon hanging when transferring it while removing a weapon from the main weapon slot.

The sound of searching in various containers on the locations (it was only playing in one earpiece before)

A Bug that blocking interaction with weapons, while changing weapons at the time of a grenade throw

A bug that didn’t display the pain effect, while running with broken legs with painkillers effect.

A bug when the status “Killed in action” was transmitted if a player deserted a raid (Exit the raid using the menu button)

A bug with a character stuck in the pose of “inventory opened”, from a third person view, if you discharge the weapon and start to reload it while opening the inventory

Changes:

Quest experience amount is increased.

Rebalancing of weapon mods (ergonomics, recoil).

The prices of some items, the cost of repair is changed.

First person helmet ricochet sounds are fixed

First person dying sounds are fixed

The first iteration of players’ nicknames censoring; we plan to improve it in future.

“READY” button on the screen, after location selection was added.

Now the action “Run” and “Hold your breath” are divided into different keys.

You can now change the “dispose” key assignment (DELETE by default).

Now it’s possible to rebolt bolt rifles later (after sending the bullet to the chamber, after firing with a sliding bolt rifles) while releasing the right mouse button.

Now it is possible to activate several actions set to “hold”.

Breath holding is now appointed on the Left Alt button by a default.

Added a second column for key settings; now you can assign one action to several keys.

Iron sights have realistic zeroing

Added “Lazy Load” of dialogs list for a large amount of dialogs. Increases interface performance.

Now when the pre-order pack is improved, the difference in equipment will be sent via game mail, if the player already has an account.

In the weapons inspector, recoil info is now divided into horizontal and vertical.

Press packs are now equal to EoD packs

patch day!

image

Petit déterrage et update du post suite à la centaine d’heures passé en deux semaines.
(lisez le dernier paragraphe si vous êtes pressés).

Je n’avais plus touché au jeu depuis Mars 2018.
Avant (selon mes souvenirs) : warping de joueurs dans tous les sens. Opti de chie et mourir au milieu de rien dans un grand silence parce qu’on s’est fait tuer 10min avant.
omae wa mou shindeiru intensifies

Maintenant : la perfection n’est toujours pas là. Mais « BETA VERSION » !
Aujourd’hui en 2020, en beta 0.12, l’état du jeu est incomparable avec ce qu’il a pu être il y a 2 ans. Niveau perf c’est le jour et la nuit. Alors oui, les serveurs vont aux putes aux heures de pointes.
En journée c’est nickel donc quitter votre boulot si vous souhaitez jouer à Tarkov dans les meilleures conditions possible.

Sur 104h de played, je dirais 100h de coop à 2 ou 4 avec moins de 5 parties ou le serveur a lâché.
Il y a eu un regain d’intérêt de la communauté et une masse de nouveaux joueurs grâce à nos amis les streamers (Shroud, DrEnculédesaraceDisrespect, Aculite etc.).

Une stabilité toute relative étant au rendez-vous. On prends enfin du plaisir à customiser ses armes et acheter des munitions correctes pour percer les blindages les plus lourds. A noter que l’outil ingame de customisation est bien foutu également.
Le flea market mettant à disposition les pièces nécessaires si vos vendeurs sont toujours niveau 1.
Et au fur et à mesure qu’on s’équipe avec de l’équipement lourd, on passe de proie à chasseur.

Les runs SCAV sont toujours aléatoire niveau stuff et le temps de survie dépends de votre capacité à imiter une fougère ou un mur pour ensuite aller gratter se qui n’a pas été ramassé.

Au final, le jeu est sur la bonne route, pour autant qu’il évite le syndrome Star Citizen.
Les dev sont incroyablement gentils de financer des mini-films d’action de 15min de gunfight dans l’univers Tarkov… mais j’en ai rien à foutre. Je préférerai voir cet argent dans les serveurs…
La learning curve est toujours aussi rude. Les maps sont suffisamment challenging pour qu’on passe 50H sur une map avant de la connaitre par cœur.
Petite Jean-Caf rant sur le comportement des IA qui parfois passe en mode rampage en vous collant une balle à travers un trou de quelques pixels dans une barrière à 200 mètres. Les putes.

Voila j’ai perdu assez de temps en dehors de Tarkov. Si vous avez des questions n’hésitez pas.

9 « J'aime »

Je suis toujours dessus aussi, c’est le jeu auquel j’ai le plus joué sur 2019, mais en ce moment, difficile de motiver qui que ce soit pour des raids en groupe. Et le End Game est déjà suffisamment pauvre comme ça (pas d’enjeux car pété de thunes, etc etc) pour ne pas avoir envie de lancer seul. Du coup je remonte mes ligues sur Dota2 en attendant le prochain patch.

2 « J'aime »

soooon <3

Petite update.
Le jeu est toujours en chantier mais continue d’aller vers le mieux.
Mention particulière pour la gestion de l’inventaire qui a vu arriver un petit bouton qué s’appelerio auto-sort button.
En 2020 une telle feature dans un jeu vidéo était inespérée…

Toujours pas de nouvelle map mais une refonte de Customs et l’ajout du heavy bleeding comme blessure.

Sinon une refonte de certaines quêtes et l’ajout de nouvelles. J’aime bien le fait de découvrir des maps avec un objectif spécifique. Mais il y a toujours certaines quêtes débiles du genre « Tuer 5 PMC au pistolet avec une chaussette et un carambar dans votre poche ».

1 « J'aime »

J’ai plus de mate pour y jouer depuis plus d’un an et ça m’étonnerait que je traine un joueur de Apex dedans « mais c’est pareil, ya du loot à chercher sur la Map »

25EUR l’édition standard pour le blackfriday mes couilles

1 « J'aime »

Wipe du jeu à l’instant et mise à disposition du patch 0.12.9.
Rework de la map Woods.

Rah faudrait que je m’y remette en 2021, j’ai reconstitué mes réserves de sel. Mais bon j’ai peu d’espoir, c’est dommage ça reste un excellent jeu.

Plus personne ne joue à ce jeux? Je viens de le prendre et je m’amuse beaucoup (dans la douleur…) mais à plusieurs ça doit vraiment être trop cool.

Oh que si, mais j’ose même pas le stream parce que j’y joue pas assez et du coup je suis encore capable de me perdre sur les maps :x
C’est quand le prochain wipe au fait ? C’est annoncé ?

Non plus vraiment.
Une fois le niveau 30-40 atteint la boucle de farm devient absolument insupportable et sans grand intérêt.
Les quêtes pvp se résument à : « Tavorich, va tuer 4 PMC en sautant sur une jambe tout en étant déshydraté avec un pistolet sur Interchange ».
Pour les quêtes pve c’est juste des pistol run avec des items qui ont un droprate de 0.1%.
BSG a rajouté la possibilité de craft des items de quête dans le hideout, ce qui est déjà une belle avancé, mais tous ne sont pas dispo (en tout cas pas quand j’ai arrêté d’y jouer).

Q2 2021.

1 « J'aime »

J’avoue que c’est plutôt ton type de gameplay « pausé », par contre faudra prévoir le Lexomil !

Si ça joue en squad au prochain wipe j en suis